MISJA SZKOŁY

Tworzymy takie warunki nauki, opieki

i wychowania, aby każdy uczeń mógł powiedzieć: 

 Gimnazjum nr 2 im. Armii Krajowej w Kwidzynie

jest przyjazną, nowoczesną, dobrą szkołą.

WIZJA SZKOŁY

  1. Dyrektor tworzy właściwą atmosferę pracy, potrafi sprawnie organizować pracę szkoły, wspiera nauczycieli w ich pracy, umie rozwiązywać konflikty, jest dobrym gospodarzem szkoły.
  2. Panuje życzliwa i bezpieczna atmosfera oparta na kulturze osobistej nauczycieli, uczniów i rodziców, wzajemnym szacunku, pomocy i współdziałaniu.
  3. Wykwalifikowana kadra pedagogiczna stwarza optymalne warunki do rozwoju intelektualnego uczniów, gwarantuje dobre i skuteczne nauczanie, efektywnie przygotowuje do dalszych etapów kształcenia.
  4. Nauczyciele są sprawiedliwi i konsekwentni, cieszą się autorytetem wśród młodzieży i rodziców, życzliwym podejściem budzą ich zaufanie, pomagają w rozwiązywaniu problemów.
  5. Zajęcia są tak prowadzone, aby odkrywać i rozwijać talenty uczniów, nauczyć ich samodzielnego myślenia i wiary we własne siły.
  6. Szkoła otacza zindywidualizowaną opieką uczniów mających trudności w uczeniu się.
  7. Dążymy do tego, by być szkołą wolną od nałogów i agresji.
  8. System opieki i wychowania w duchu patriotyzmu, wychowania obywatelskiego, poszanowania prawa, tolerancji i przestrzegania praw człowieka, zapewnia bezpieczeństwo, możliwość pełnego rozwoju, także wsparcie w rozwiązywaniu problemów wychowawczych rodzinom.
  9. Nawiązujemy do tradycji Armii Krajowej i propagujemy ideały AK.
  10. Przygotowujemy młodego człowieka do funkcjonowania w zintegrowanej Europie.
  11. Wzbogacamy ofertę edukacyjną szkoły poprzez wdrażanie nowoczesnych metod pracy, opartych o solidny i stale doskonalony warsztat pedagogiczny, w tym technologię informacyjną i komunikacyjną.
  12. Pracujemy jako zespół przyjazny uczniom i rodzicom.
  13. Rodzice mają wpływ na planowanie i realizację zadań statutowych szkoły.

MODEL ABSOLWENTA

ABSOLWENT Gimnazjum nr 2 im. Armii Krajowej to uczeń:

    • samodzielny – dąży do dobra w wymiarze indywidualnym i społecznym
    • przygotowany do podjęcia decyzji, jaki system kształcenia wybierze dalej
    • kreatywny w procesie zdobywania umiejętności i gromadzenia wiedzy
    • mający poczucie własnej wartości
    • posługujący się swobodnie technologią informacyjno-komunikacyjną
    • umiejący podjąć konwersację w wybranym języku obcym
    • świadomy zagrożeń dla jego zdrowia i rozwoju
    • znający zasady dobrego wychowania
    • odczuwający potrzeby korzystania z dóbr kultury i sztuki
    • wyposażony w podstawową wiedzę na temat Europy i procesów integracyjnych w niej zachodzących
    • to świadomy patriota i mądry obywatel przygotowany do uczenia się przez całe życie.